Енергетски одржлив развој

Последна измена: јули 26, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Енергетски одржлив развој
2. Код 4ФЕИТ04005
3. Студиска програма 4-ЕЕ, 14-ЕСОР
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Антон Чаушевски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Со завршувањето на овој курс студентот се стекнува со знаења од енергетската вредност на разни енергетски ресурси во насока на постигнување одржлив развој. Можностите за покривање на енергетските потреби од разни ресурси и технологии, преку енергетска и економска евалуација и соодветните последици врз животната средина.

11. Содржина на програмата:

Енергетски одржлив развој (ЕОР) и главни фактори и мерки за постигнување ЕОР: искористување на обновливи извори, енергетска ефикасност и грижа за животната околина. Потреби од примарна и финална енергија. Енергетска, економска и еколошка споредба на разни видови енергетски ресурси (фосилни горива, нуклеарни горива и енергенси од ОИЕ). Економски и еколошки показатели за енергетска интензивност. Стратегии за енергетски развој со интегрална евалуација на факторите за постигнување ЕОР. Економска евалуација на поедините фактори кои влијаат на постигнување на ЕОР. Оптимизација помеѓу инвестиционите трошоци за нови технологии и системи за ЕОР и придобивките од нив изразени преку цената на енергијата и социјалниот аспект. Современи технологии и системи за редуцирање на полутантите во производните енергетски капацитети за зачувување на животната околина.

12. Методи на учење:

Настава поддржанa со презентации, интерактивни предавања, изработка на проекти и анализа на практични случаи

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 30 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 40 бодови
17.3. Активност и учење 10 бодови
17.4. Завршен испит 20 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит 60% успех од сите предиспитни активности
20. Начин на полагање на испитот

Во текот на семестарот може да се полагаат тестови. Предвидено е исто така изработка на семинарска работа или проектна задача. Во конечната оценка влегуваат поените од тестовите и од семинарската работа или проектната задача.

21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.       Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Vaughn Bradshaw The building Environment: Active and passive control systems John Willey & Sons Inc 2006
2. Leo Schrattenholzer, Asami Miketa, Keywan Riahi, Richard Alexander Roehrl Achieving a Sustainable Global Energy System IIASA 2004
23.2.       Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1.  John Andrews, Nick Jelley  Energy science, principles, technologies and impacts   Oxford University Press  2007