1. Наслов на наставниот предмет |
Eнергија и одржлив развој | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ06З002 | |||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
II/3 |
7. Број на ЕКТС |
3.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Снежана Чундева | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
||||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Оспособеност да се идентификува и објасни влијанието на енергетскиот сектор врз животната средина и да се предложат мерки и решенија за одржлив развој. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед за одржлив развој и значење од апект на економија, животната средина и општеството. Извори на енергија. Влијание на енергетскиот сектор врз животната средина. Прописи, норми и меѓународни договори. Мерки за заштита на животната средина. Енергетска ефикасност и почисто производство. Можности и перспективи кон остваување на одржлив електроенергетски систем. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања – Power Point презентации Вежби – работа во групи, разработка на студии на случај, изработка на семинарски трудови. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 1 + 0 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
90 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
15 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
15 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
20 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
посетеност на настава и реализирани активности 15.2, 16.1, 16.2 | |||||||
20. Начин на полагање на испитот |
Во текот на семестарот се предвидени 2 парцијални испити, секој во времетраење не подолго од 60 минути. Во конечната оценка влегуваат поените од парцијалните испити, домашните задачи, семинарската задача и активното учество во дискусиите на часовите. Семинарската задача се изработува и презентира во текот на семестарот. Во завршната оценка влегуваат сите активности во текот на семестарот, вклучително со семинарската задача. За време на испитот не е дозволено користење книги, скрипти, ракописи или белешки од кој било вид, мобилен телефон, таблет или кој било друг електронски уред. | |||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Внатрешна евалуација и анкета | |||||||
23. Литература |
||||||||
23.1. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Mulder Karel | Sustainable development for engineers, a handbook and resource guide | Delft University of technology |