Менаџмент на животна средина

Објавено: септември 4, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Менаџмент на животна средина
2. Код 4ФЕИТ04006
3. Студиска програма 5-ПМ
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1   7.    Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Антон Чаушевски
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Стекнување со знаења за влијанието на работата на индустриски капацитети на околината. Се оспособува за изработка на анализи, студии и елаборати за животна средина како неопходен дел од секој проект во согласност со еколошките стандарди

11. Содржина на програмата:

Запознавање со прописите и стандардите за животна средина, како и правна регулатиза за заштита на животната средина. Класификација на загадувачи на животна средина според интензитетот на влијанието врз почвата, водените ресурси и атмосферата. Можни загадувачи на цврст отпад, течен отпад и и емисија на гасови во атмосферата (азотни, сулфурни и јаглеродни оксиди). Ефектот на стаклена градина и значењето на озонскиот слој за животот на земјата. Проценка на економските потреби за екстерни трошоци од воведување технологии за зачувување на животната средина. Можности за постигнивање одржлив економски развој со почитување на регулативите за заштита на животната средина. Меѓународни прописи и стандарди во регулативата за заштита на животната средина. Процедури за класификација на проектите согласно на CDM механизмот (Clean Development Mechanism), како и можноста за добивање на сертификати за земјите од Анекс 1 согласно Кјити протоколот – CER (Certified Emission Reductions.. Проектни активности и изработка на проектна документација за елаборат или студија за заштита на животна средина, како дел од проектот.

12. Методи на учење:

Настава поддржанa со презентации, интерактивни предавања, изработка на проекти и анализа на практични случаи

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи 30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 30 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 20 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит 60% успех од сите предиспитни активности
20. Начин на полагање на испитот

Во текот на семестарот може да се полагаат тестови. Предвидено е исто така изработка на семинарска работа или проектна задача. Во конечната оценка влегуваат поените од тестовите и од семинарската работа или проектната задача.

21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.       Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Ruth E Weiner Environmental Engineering Elsevier Edition 2003
23.2.       Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1.  Fay А., D. Golomb  Energy and the Environment  Oxford University Press  2002