1. | Наслов на наставниот предмет | Основи на статистичко моделирање | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ08018 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 7-НКС, 13-ПМА | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Катерина Хаџи-Велкова Санева | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Стекнување знаења за разни статистички модели и методи, со посебен осврт кон регресионите статистички техники. Студентот се оспособува за статистичко размислување, за избор на најсоодветен статистички модел, за проценување на претпоставките, за користење на софтвер за статистичко моделирање, како и за толкување на добиените резултати и изведување заклучоци од статистичката анализа на практични проблеми. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Вовед во моделирање на податоци. Проста и повеќедимензионална линеарна регресија. Интервали на доверба и тестирање на хипотези за линеарни регресиони модели. Генерализирани регресиони модели. Логистичка регресија. Ласо регресија. Полиномна регресија. Баесова линеарна регресија. Примена на оптимизациски техники во регресиони проблеми. Проверка на адекватноста на моделот. Анализа на остатоци. Модели за анализа на варијанса (ANOVA). Анализа на главни компоненти (PCA). |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, семинарски работи, проектни и самостојни задачи, самостојна работа. |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 0 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 0 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 50 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 57 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 58 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовнa посетa на настава / консултации | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Изработка и презентација на семинарска работа / проектна задача; писмен испит. Писмениот испит има времетраење од најмногу 120 минути. | |||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | D. C. Мontgomery, E. A. Peck, G. G. Vining | Introduction to Linear Regression Analysis | Wiley; 5th edition | 2012 | |||||||||
2. | W. J. Krzanowski | An Introduction to Statistical Modelling | Wiley | 2010 | |||||||||
23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | P. Bruce, A. Bruce | Practical Statistics for Data Scientists | O’Reilly Media | 2017 | |||||||||
2. | A. J. Dobson, A. G. Barnett | An Introduction to Generalized Linear Models | CRC Press | 2018 | |||||||||
3. | B. Everitt | Introduction to Optimization Methods and their Application in Statistics | Springer | 2012 |