1. Наслов на наставниот предмет |
Практично проектирање на електронски кола |
2. Код |
4ФЕИТ05Л029 |
3. Студиска програма |
КХИЕ |
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. Степен |
Прв циклус студии |
6. Академска година / семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6 |
8. Наставник |
Д-р Јосиф Ќосев |
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушан: Електроника 2 |
10. Цели на предметната програма (компетенции). Разбирање на практичните аспекти на проектирањето електронски кола како: техничките спецификации, избор на компоненти, пристап кон тестирање и дебагирање, проектирање за електромагнетна компатибилност, употреба на CAD алати за симулација и проектирање електронска плочка, CAM датотеки за призводство, елементи на четвртата индустриска револуција, асемблирање, „заживување“ и тестирање на електронски уреди. |
11. Содржина на програмата: Од идеја до реализација. Анализа на спецификациите. Стандарди, прописи и препораки. Тек на дизајнот и развојот. Вовед во CAD работна околина. Избор на компоненти и димензионирање. Дефинирање библиотеки. Логички структурирани електронски шеми. Внесување ел. шема во CAD. Класи на мрежи и правила за изведба. Проектирање за ЕМС. Проверка на шемата. Симулација со SPICE. Правила за поефикасно тестирање и дебагирање. Методи за физичко распоредување на компонентите. Трансформација на електрични шеми во физичка изведба. Методи и правила за изведба на конекции. RF и EMC барања при изведбата. Диференцијални парици и балансирање на импедансите. Вовед во производство на печатени плочки и четвртата индустриска револуција. CAM датотеки за асемблирање и производство. Асемблирање на електронски плочки, тестирање и „заживување“. |
12.Методи на учење Предавања, лабораториски вежби, практичен проект, консултации и форуми |
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 0 + 3 + 0 |
14. Распределба на расположивото време |
180 |
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
40 |
16.2. Самостојни задачи |
30 |
16.3. Домашно учење |
35 |
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
17.2. Семинарска работа/проект |
40 |
17.3. Активност и учење |
10 |
17.4. Завршен испит |
40 |
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
од 51до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
од 61до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
од 81до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Успешно изработени лабораториски вежби / проектна задача |
20. Начин на полагање на испитот |
Писмен тест и усмена презентација на проектна задача |
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалузација и студентски анкети |
23. Литература |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
Daniel Schöni |
Schaltungs- und Leiterplattendesign im Detail |
ISBN 978-3-7392-1871-7 |
2016 |
2 |
U. Tietze • Ch. Schenk • E. Gamm |
Electronic Circuits Handbook for Design and Application |
Springer |
2002 |
23.2. Дополнителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
I. Sinclair, J. Dunton |
Practical Electronics Handbook, 6th Ed. |
Elsevier |
2007 |
2 |
Dr. Peter Dalmaris |
KiCad Like a Pro, 2 nd Edition |
Tech Explorations |
2018 |