1. | Наслов на наставниот предмет | Проектирање системи со аналогни и комбинирани сигнали | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ05027 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 9-ВМС, 16-МНТ | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Јосиф Ќосев | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Познава активни и пасивни компоненти достапни во CMOS и нивни паразитни елементи. Разбира модели на транзистори од прв ред за почетен рачен дизајн и граници на применливост. Проектира базични примитиви на аналогни и дигитални кола како и кола со комбинирани сигнали. Применува алати за дизајн и симулација. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Преглед на моделирање на CMOS компоненти: пасивни компоненти и нивни паразити, MOS транзистори при големи и малисигнали. CMOS засилувачи: засилување и пропусен опсег, каскадни степени, дифренцијален засилувач; Струјни и напонски извори: струјни огледала, напонски референци. CMOS операциски засилувачи; Стабилност и фреквенциска компензација; Излезни бафери. Шумови кај MOS колата; Термички и 1/f шум на уред; Шум кај засилувач; Стабилизација на чопер за 1/f шум; kT/C шум. CMOS логички структури. Кола за конверзија на податоци; Скалирања на струја и напон кај D/A; Компаратори; Интегрирачки A/D; A/D со прераспределба на полнеж; Flash A/D; Sigma-Delta A/D. Филтри со прекинувачки кондензатор; Филтри со континуирано време, Фазна јамка. CAD системи за проектирање и симулација. |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања или консултации, демонстрација на алати и техники, презентации на проекти, практична работа со развојни системи, изработка микропроект. |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 30 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 20 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | 0 бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Активности на предавања/консултации или пишана подготовка за проектот или учество на работилница | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Проект и/или труд на конференција | |||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | самоевалуација, студентска анкета | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | B. Rаzavi | Design of analog CMOS integrated circuits | McGraw Hill | 2001 | |||||||||
2. | R. Jacob Baker | CMOS Circuit Design, Layout, and Simulation, 3rd Edition | Wiley | 2012 | |||||||||
3. | R. Jacob Baker | CMOS: Mixed-signal circuit design, Second edition | Wiley | 2008 | |||||||||
23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Weste NHE, Harris D. | CMOS VLSI Design: A circuits and systems perspective | Addison-Wesley | 2004 |