Проектирање системи со микроконтролери

Последна измена: јули 27, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Проектирање системи со микроконтролери
2. Код 4ФЕИТ05028
3. Студиска програма 9-ВМС, 16-МНТ, 18-ЕНЕЛ
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1 7.   Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Љупчо Караџинов
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

По завршување на обврските предвидени со предметот, студентот се стекнува со познавања на архитектурите на 8-bit-ните микроконтролери, способност за програмирање со асемблерскиот јазик, способност за програмирање во ‘C’ јазик, познавања за користење на вградените периферии, поврзување со надворешни кола со 8-битните микроконтролери, како и проектирање на вградливи микрокомпјутерски системи со 8-битните микроконтролери.

11. Содржина на програмата:

Вградливи микрокомпјутерски системи. Споредба на архитектурите на 8-bit-ните микроконтролери. Архитектура на 8-bit-ните микроконтролери од Microchip: фамилии PIC10/12/16 и PIC18. RISC инструкциски сет на 8-bit-ните микроконтролери од фамилијата PICmicro. Вградливи периферии и поврзување со надворешни уреди. Програмирање на микроконтролери во асембелрски јазик. Апсолутно и релативно лоциран код. Директиви на развојната околина MPLAB. Програмирање на микроконтролери во ‘C’ јазик и развојни околини (HI-TECH C, microC и microProg). Библиотеки со готови функции во ‘C’ јазик. Дебагирање. Студии на конкретни примени (case studies). Развојни стратегии при проектирање микроконтролерски систем. Изработка на проект со микроконтролер.

12. Методи на учење:

Следење предавања, поканети гости предавачи, аудиториски и лабораториски вежби, проектни задачи, самостојно учење.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи  30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 30 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 20 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит 60% успех од сите предиспитни активности
20. Начин на полагање на испитот Семинарска работа и устен испит
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата Самоевалуација
23. Литература
23.1.      Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Myke Predko Programming and Customizing PICmicro Microcontrollers, 3-rd Ed. McGraw-Hill,  New York 2008
2. Tim Wilmshurst Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers, Principles and Applications Elsevier,  Amsterdam 2007
3. Julio Sanchez, Maria P. Canton Microcontroller Programing: The Microchip PIC CRC Press,  Boca Raton, FL 25007
23.2.      Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Lucio di Jasio  PIC Microcontrollers  Elsevier, Amsterdam  2007
2.  I. Scott MacKenzie, Raphael C.-W. Phan  The 8051 Microcontroller  Pearson, Upper saddle River, NJ  2007
3.  Martin P. Bates  Programming 8-bit PIC Microcontrollers in C: with Interactive Hardware Simulation  Newnes  2008