1. Наслов на наставниот предмет |
Системи за складирање енергија |
2. Код |
4ФЕИТ02З021 |
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
5. Степен |
Прв циклус студии |
6. Академска година / семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6 |
8. Наставник |
Д-р Маја Целеска |
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушани: Мрежно поврзување на обновливи извори на енергија |
10. Цели на предметната програма (компетенции). Да се усвојат принципите што ја овозможуваат работата на системите за складирање енергија (ССЕ). Да може да се проценат предностите и недостатоците на индивидуалните технологии за ССЕ, на ниво на преносна и дистрибутивна мрежа. Способност за техно-економска анализа на инвестициите во разните типови на ССЕ при интеграција во електроенергетскиот систем. |
11. Содржина на програмата: Генерална претстава на разни технологии што се користат за складирање електрична енергија и во мали и во големи размери. Изучување на принципите на работа, карактеристиките, моменталните технолошки трендови и предизвиците во понатамошниот развојот на конзервација на енергијата. Теоретски принципи за складирање во форма на: електрична, механичка, хемиска, топлинска, електромеханичка, термомеханичка енергија. Различни типови и технологии на: суперкондензатори, замаец, реверзибилни електрани, батерии (литиум-јонски, оловна киселина, водород, јаглеводороди) и горивни ќелии. Анализа на капацитетот на системот за складирање, брзина на одговор и ефикасност. Управување со текови на моќност врз основа на економски показатели. |
12.Методи на учење Предавања, презентации, аудиториски вежби, лабораториски вежби, самостојна работа, домашни задачи |
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
14. Распределба на расположивото време |
180 |
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
16.2. Самостојни задачи |
30 |
16.3. Домашно учење |
45 |
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
5 |
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
17.3. Активност и учење |
5 |
17.4. Завршен испит |
80 |
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
од 51до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
од 61до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
од 71до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
од 81до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
од 91до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.1 и 15.2 |
20. Начин на полагање на испитот |
Во текот на семестарот студентот треба да изработи и да презентира една проектна задача, како и да ги изработи сите предвидени лабораториски вежби со цел да стекне право за полагање на предметот. Воедно, писменото плагање се реализира или преку два парцијални испити (по 120 min) во текот на семестарот или преку завршен писмен испит (120 min)- на крајот од семестарот. Студентот кој успешно ги реализирал претходните активности, потребно е да го положи и завршниот устен испит (60 min). Оценката се формира со соодветно бодирање на сите погоре наведени активности. |
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
23. Литература |
23.1. Задолжителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
M. Taha Demirkan, Adel Attia |
Energy Storage Devices |
Intechopen |
2019 |
2 |
Nihal Kularatna, Kosala Gunawardane |
Energy Storage Devices for Renewable Energy-Based Systems |
Elsevier Science |
2021 |
3 |
Mark Z. Jacobson |
100% Clean, Renewable Energy and Storage for Everything |
100% Clean, Renewable Energy and Storage for Everything |
2014 |
23.2. Дополнителна литература |
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
R. E. Hester, R. M. Harrison |
Energy Storage Options and Their Environmental Impact |
Royal Society of Chemistry |
2018 |
2 |
P. Moseley, J. Garche |
Electrochemical Energy Storage for Renewable Sources and Grid Balancing |
Elsevier Science |
2014 |