1. | Наслов на наставниот предмет | Влијание на електромагнетните полиња врз човекот и околината | |||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ05007 | |||||||||||
3. | Студиска програма | 14-ЕСОР, 22-БЕ | |||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | |||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | ||||||||
8. | Наставник | Д-р Андријана Кухар | |||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | ||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Запознавање со начините на влијание на електромагнетните полиња врз биолошките системи и животната околина. Оспособеност за користење на методи за пресметување и симулација на ефектите на електромагнетното поле. |
||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Влијание на јонизирачки и нејонизирачки ЕМП врз човекот и околината. Термички и нетермички ефекти од нејонизирачки ЕМП во живите организми. Механизми на интеракција на различните видови полиња со биолошките ткива и системи. Пресметување на индуцирани струи во човекови органи кои потекнуваат од нискофреквенциски ЕМП. Симулација на влијанието од радиофреквенциски ЕМП, САР. Анализа на потенцијалните последици по човековото здравје што би можеле да потекнуваат од изложеност на НФ и РФ ЕМП. Научни поставки врз база на кои се дефинирани граничните вредности на изложеност на ЕМП. Европски и меѓународни стандарди и препораки во однос на изложеноста на ЕМП на човекот и околината. |
||||||||||||
12. | Методи на учење:
Активно следење на наставата, тимска и самостојна работа, изработка на проектни задачи |
||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | |||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | |||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | |||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | |||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||
17. | Начин на оценување | ||||||||||||
17.1 | Тестови | 30 бодови | |||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||
17.3. | Активност и учење | 20 бодови | |||||||||||
17.4. | Завршен испит | бодови | |||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | |||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | ||||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | |||||||||||
23. | Литература | ||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | Riadh W. Y. Habash | Electromagnetic Fields and Radiation – Human bioeffects and safety | CRC Press | 2019 | |||||||||
2. | ICNIRP | Guidelines for Limiting Exposure to Time-Varying Electric and Magnetic Fields (1 Hz – 100 kHz) | Health Physics 99(6):818-836 | 2010 | |||||||||
3. | ICNIRP | Guidelines for Limiting Exposure to Electromagnetic Fields (100 kHz – 300 GHz) | Health Phys 118(5):483-524 | 2020 | |||||||||
23.2. | Дополнителна литература | ||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | |||||||||
1. | P. Gajsek, A. Kuhar, V. Rakovic, C. Tomaz and B. Valic | The impact of radiation from telecommunication devices and technologies on human health and the environment which surrounds us (4G, 5G, etc.) | Skopje: Agency for Electronic Communications; Ljubljana: Institute of Non-Ionizing Radiation (INIS), Igea | 2021 | |||||||||
2. | Arthur T. Johnson | Biology for Engineers | Boca Raton: CRC Press LLC | 2011 |