1. Наслов на наставниот предмет |
Безжични IP мрежи | |||||||
2. Код |
3ФЕИТ10Л004 | |||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ | |||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
5. Степен |
Прв циклус студии | |||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 | |||||
8. Наставник |
Д-р Тони Јаневски | |||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
||||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Изучување на безжичните IP мрежи, мобилен Интернет, Mobile IP протоколот за макро-мобилност во безжичните IP мрежи. QoS и VoIP преку безжични IP мрежи. Микро-мобилност и хандовери, рутирачки и сигнализациски протоколи во мобилни IP мрежи. Меѓумрежно поврзување на мобилни и безжични мрежи на IP ниво. Сигурносни механизми, контрола на пристап, мултимедиски сервиси и апликации во безжична и мобилна IP средина. |
||||||||
11. Содржина на програмата:Основни поими (дефиниции, елементи, архитектури, протоколи, Интернет сообраќај). Интеграција на IP и класичните мобилни мрежи. Еволуција до безжични all-IP мрежи: од GPRS, UMTS до LTE и 5G. Мобилен Интернет. Мобилен IP (Mobile IP), макро-мобилност. Управување со микро-мобилноста. Квалитет на сервисот (QoS) за IP апликации преку безжични мрежи: интегрирани и диференцирани сервиси во безжични IP мрежи. Говор преку IP (VoIP) преку безжични IP мрежи. QoS аспекти на преносот на VoIP преку безжичен IP. TCP/IP комуникација преку безжична линкови. IP мобилност, хандовери во мобилни IP мрежи. Сигнализација и рутирање за мобилни IP мрежи. Меѓумрежно поврзување на мобилни мрежи (UMTS, LTE) и безжични мрежи (WLAN, WiMAX). Сигурносни механизми во безжични IP мрежи, AAA механизми. Мултимедиски сервиси и апликации преку безжични IP мрежи: пренос на видео, IPTV. IP мултимедиски системи за хетерогени безжични IP мрежи. Нови сервиси и апликации преку безжични IP мрежи (локациски зависни сервиси, играње, |
||||||||
12. Методи на учење: Методот на учење е базиран на теоретски предавања на студентите, дополнети со тематски аудиториски и лабораториски вежби. Консултации со студентите. Изработка на семинарски работи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 | |||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
0 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
20 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
85 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
90 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Завршени обврски по предметот, предавања, аудиториски и лабораториски вежби. | |||||||
20. Начин на полагање на испитот |
Два колоквиуми во текот на семестарот или писмен испит во предвидените испитни сесии. Студентот опционално ќе може да изработи семинарска работа и да ја предаде до крајот на семестарот | |||||||
21. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски | |||||||
22. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Самоевалуација. | |||||||
23. Литература |
||||||||
23.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Тони Јаневски | Безжични IP мрежи | ФЕИТ интерна скрипта | 2016 | ||||
23.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Тони Јаневски | Internet technologies for Fixed and Mobile Networks | Artech House | 2015 | ||||
2 |
Тони Јаневски | NGN Architectures, Protocols and Services | John Wiley and Sons | 2014 | ||||
3 |
Тони Јаневски | Traffic Analysis and Design of Wireless IP Networks | Artech House | 2003 |