Основи на конвексна оптимизација со примена

Објавено: октомври 12, 2018

1.    Наслов на наставниот предмет

Основи на конвексна оптимизација со примена

2.    Код

3ФЕИТ08З013

3.    Студиска програма

ТКИИ

4.    Организатор на студиската програма

Факултет за електротехника и информациски технологии

5.    Степен

Прв циклус студии

6.    Академска година/семестар

IV/7

7.    Број на ЕКТС

6.00

8.    Наставник

Д-р Зоран Хаџи-Велков, Д-р Катерина Санева Хаџи-Велкова

9.    Предуслов за запишување на предметот

10.    Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основната теорија на конвексна оптимизација. Препознавање и решавање на конвексни оптимизациски проблеми кои се јавуваат во електротехниката.

11.    Содржина на програмата: Поим за математичка оптимизација. Значење на конвексната оптимизација во електротехниката и ИКТ (примери). Конвексност наспроти неконвексност. Оптимизација без ограничување. Илустративни примери од електротехника. Конвексни множества. Конвексни функции. Конвенсни оптимизациски проблеми. Еквивалентни проблеми. Критериум за оптималност. Дуалност. Функција на Лагранж. Услови за оптималност. Теорема на Karush-Kuhn-Tucker. Конвексна оптимизација со најмали квадрати. Линеарно програмирање. Примена во оптимизација на моќност на сигнали. Примена на нумерички алгоритми во оптимизациски проблеми. Метод со внатрешна точка. Користење на CVX солвер во Matlab. Конвексна релаксација. Примена во оптимален дизајн на системи и мрежи. Оптимизациски проблеми во телекомуникациско инженерство. Примена во оптимизација на системи базирани на ИКТ.

12.    Методи на учење

13.    Вкупен расположив фонд на часови

3 + 2 + 0 + 0

14.    Распределба на расположивото време

180

15.    Форми на наставните активности

15.1. Предавања – теоретска настава

45

15.2. Вежби, семинари, тимска работа

30

16.    Други форми на активност

16.1. Проектни задачи

20

16.2. Самостојни задачи

20

16.3. Домашно учење

65

17.    Начини на оценување

17.1. Тестови

0

17.2. Семинарска работа/проект

30

17.3. Активност и учење

20

17.4. Завршен испит

50

18.    Критериуми за оценување

до 50 бодови

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бодови

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бодови

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бодови

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бодови

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бодови

10 (десет) (A)

19.    Услов за потпис и полагање на завршен испит

Редовна посета на наставата

20.  Начин на полагање на испитот

 Во текот на семестарот се предвидени два парцијални писмени испити (на половина и на крај од семестарот). За студентите кои ги положиле парцијалните испити може да се спроведе завршен устен испит. Во конечната оценка влегуваат поените од парцијалните испити, од задачите предвидени за индивидуална работа на студентот (домашни работи) и завршниот устен испит.
Студентите кои наместо преку два парцијални испити, испитот го полагаат преку писмен испит, истиот го полагаат во предвидените испитни сесии. За студентот кој го положил писмениот испит, може да се спроведе завршен устен испит. Во конечната оценка влегуваат поените од писмениот испит, од задачите предвидени за индивидуална работа на студентот (домашни работи) и завршниот устен испит.

21.  Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и Англиски

22.  Метод на следење на квалитетот на наставата

Интерна евалуација и анкети

23.  Литература

23.1. Задолжителна литература

Бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

1

S. Boyd and L. Vandenberghe Convex Optimization Cambridge University Press 2004