1. | Наслов на наставниот предмет | Методи за испитување на електрични машини | ||||||||||||
2. | Код | 4ФЕИТ02015 | ||||||||||||
3. | Студиска програма | 2-ЕМА | ||||||||||||
4. | Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за електротехника и информациски технологии | ||||||||||||
5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус студии | ||||||||||||
6. | Академска година/семестар | I/1 | 7. | Број на ЕКТС кредити | 6.00 | |||||||||
8. | Наставник | Д-р Крсте Најденкоски | ||||||||||||
9. | Предуслов за запишување на предметот | |||||||||||||
10. | Цели на предметната програма (компетенции):
Со успешно положување на овој предмет, кандидатот ќе се стекне со компетенции да изведува контролни испитувања на електрични машини и трансформатори, да користи стандарди за испитување на опрема, како и да изработува испитни протоколи. |
|||||||||||||
11. | Содржина на програмата:
Избор на испитна опрема. Подготвителни активности за тестирање/ инспекција. Стандардни испитувања на електричните машини и трансформатори. Методи за мерење на: отпорност, капацитивност и агол на диелектрични загуби на изолцаиониот систем, капацитивност и агол на диелектрични загуби на проводните изолатори, преносен однос, и струја на магнетизирање со низок напон, растурен индуктивитет на трансформатор, спектар на поларизација со повратен напон, парцијални празнења со методот базиран на ултразвук, бучава и вибрации, контрола на регулационата преклопка, загревање на статорско магнетно јадро. (stator core test), обид на загревање на трансформатор. Системи за автоматизирано испитување на електрични машини. Аквизиција на мерните податоци. Методи за оптоварување при автоматизирано испитување. Определување на коефициентот на полезно дејство: директна метода, метод на рекуперација, калориметриска метода. |
|||||||||||||
12. | Методи на учење:
Предавања, проектни задачи, самостојни задачи, домашно учење. |
|||||||||||||
13. | Вкупен расположив фонд на време | 180 | ||||||||||||
14. | Распределба на расположивото време | 3 + 3 | ||||||||||||
15. | Форми на наставните активности | 15.1 | Предавања – теоретска настава | 45 часови | ||||||||||
15.2 | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||||
16. | Други форми на активности | 16.1 | Проектни задачи | 30 часови | ||||||||||
16.2 | Самостојни задачи | 30 часови | ||||||||||||
16.3 | Домашно учење | 30 часови | ||||||||||||
17. | Начин на оценување | |||||||||||||
17.1 | Тестови | 0 бодови | ||||||||||||
17.2 | Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) | 50 бодови | ||||||||||||
17.3. | Активност и учење | 10 бодови | ||||||||||||
17.4. | Завршен испит | 40 бодови | ||||||||||||
18. | Критериуми за оценување (бодови/оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||||
од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||||||
од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||||
од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||||||
од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||||
од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||||
19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 60% успех од сите предиспитни активности | ||||||||||||
20. | Начин на полагање на испитот | Изработка на проектни задачи и завршен испит. | ||||||||||||
21. | Јазик на кој се изведува наставата | Англиски | ||||||||||||
22. | Метод на следење на квалитетот на наставата | Самоевалуација | ||||||||||||
23. | Литература | |||||||||||||
23.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||||
1. | A. Gupta | Testing of Transformers & Induction Machines | Create Space; 1st edition | 2012 | ||||||||||
2. | S.V. Kulkarni, S.A. Khaparde | Transformer Engineering: Design and Practice | CRC Press; 1 edition | 2004 | ||||||||||
23.2. | Дополнителна литература | |||||||||||||
Ред.
број |
Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||||||||
1. | I. Boldea S. A. Nasar | The Induction Machine Handbook | Electric Power Engineering Series, CRC; 1 edition | 2001 |