Од микроелектроника до наноелектроника

Последна измена: јули 27, 2023
1. Наслов на наставниот предмет Од микроелектроника до наноелектроника
2. Код 4ФЕИТ05020
3. Студиска програма 9-ВМС, 16-МНТ 
4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за електротехника и информациски технологии
5. Степен (прв, втор, трет циклус) Втор циклус студии
6. Академска година/семестар I/1 7.   Број на ЕКТС кредити 6.00
8. Наставник Д-р Катерина Ралева
9. Предуслов за запишување на предметот
10. Цели на предметната програма (компетенции):

Целта на предметот е студентот да се стекне со основни знаења од микроелектронските и наноелектронските технологии, да ги разбере ограничувањата во електронскиот дизајн со скалирање на CMOS технологијата и новите типови на транзисторски архитектури. По завршување на курсот, студентот ќе биде оспособен за примена на новите нанометарски транзистори и мемории во идниот дизајн на електронските кола и системи.

11. Содржина на програмата:

Микроелектронски технологии (подготовка на материјалот, литографија, дифузија, нагризување, јонска имплантација, интерконекции, пакување). MOS – кондензатор. MOSFET со долг канал и MOSFET со краток канал. Скалирање на MOSFET транзисторот. Феномени карактеристични за длабоко-подмикрометарските електронски елементи. Карактеристики на CMOS технологијата. State-of-the-art во Si-CMOS технологијата во контекст на Муровиот закон.  Граници на скалирање на CMOS технологиите (bulk-CMOS, SOI-CMOS). Нови типови архитектури на електронските елементи (Fully Depleted SOI MOSFET, Double-gate MOS transistor, FinFET, gate-all-around transistor – GAA). Полупроводнички мемории (SRAM, DRAM и флеш). Интеграција на технологии. BiCMOS – процес, интегрирана оптоелектроника. Воведни концепти за нанотехнологија. Методи на фабрикација на наноматеријалите и наноструктурите (top-down, bottom-up, self – assembly). Наноелектроника: Single Electron Transistor (SET), Nanowire Transistors, Carbon Nanotube Transistor (CNT), ReRAM, мемории со неколку електрони (few electron memories).

12. Методи на учење:

Комбиниран начин на учење: предавања подржани со презентации и визуелизација на концептите, проектни задачи.

13. Вкупен расположив фонд на време 180
14. Распределба на расположивото време 3 + 3
15. Форми на наставните активности 15.1 Предавања – теоретска настава 45 часови
15.2 Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа 45 часови
16. Други форми на активности 16.1 Проектни задачи  30 часови
16.2 Самостојни задачи 30 часови
16.3 Домашно учење 30 часови
17. Начин на оценување
17.1 Тестови 40 бодови
17.2 Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) 50 бодови
17.3. Активност и учење 10 бодови
17.4. Завршен испит 0 бодови
18. Критериуми за оценување (бодови/оценка) до 50 бода 5 (пет) (F)
од 51 до 60 бода 6 (шест) (E)
од 61 до 70 бода 7 (седум) (D)
од 71 до 80 бода 8 (осум) (C)
од 81 до 90 бода 9 (девет) (B)
од 91 до 100 бода 10 (десет) (A)
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит изработени домашни и проектни задачи
20. Начин на полагање на испитот писменo – тестови и усна одбрана на проект
21. Јазик на кој се изведува наставата Македонски и Англиски
22. Метод на следење на квалитетот на наставата интерна евалуација и анкети
23. Литература
23.1.      Задолжителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. Yuan Taur and  Tak H. Ning Fundamentals of Modern VLSI Devices, 2nd edition Cambridge University Press 2013
2. Neil H.E. Weste and David Harris CMOS VLSI Design Pearson Education, Inc. 2005
3. edited by Shunri Oda and David K. Ferry Nanoscale Silicon Devices CRC Press 2016
23.2.      Дополнителна литература
Ред.

број

Автор Наслов Издавач Година
1. R.F. Pierret  Field Effect Devices (Volume 4 on Modular Series on Solid State Devices)  Prentice Hall  2001
2.  Konstantin Likarev  Single Electron Devices and Their Applications (a review paper)  Proc. IEEE, vol. 87, pp. 606-632  1999